Tour de Balaton 2009 NEGYEDIK NAP

Ez a nap elég hosszú volt, sok minden történt velünk. Íme:
7 körül keltünk. Ma mindenképpen tovább indultunk, így hamar nekiláttunk a sátrak bontásának. Miután felmálháztunk, és elbúcsúztunk Maxim barátunktól, aki szintén elindult Pest felé,indultunk a recepcióhoz fizetni.
      Itt jött a feketeleves! Ki is számláztak nekünk a két napért hármunknak tizenötezer forintot, mi meg csak hápogtunk. Utána persze rájöttünk hogy mi is balf…ok voltunk, de ez akkor ott mellbe vágott minket. Fogcsikorgatva fizettünk, és indultunk a Sparba reggelizni. Ez megvolt, jöhetett a tekerés. Első úti célunk Tihany volt, és az apátság. Nem kellet sok idő Tihany lábához érkeztünk, ahonnan szerpentinen visz fel az út. De milyen! Autóval semmiség, biciklivel, főleg a csomagokkal már nem volt gyenge út! De mi élveztük! Az utolsó száz méter az igazi, főleg mivel az út még ráadásul macskaköves is! Minden bicajosnak kötelező!! Innen aztán meseszép a kilátás a Balatonra. Éppen elrajtolt a kék szalag is ezért rengeteg vitorlás is volt a vízen. Itt pihenés, majd a srácok megnézték az apátságot is. Én közben ismerkedtem, pihentem. (Kiderült, hogy itt is tele van olyan emberekkel, akik onnan jöttek mint mi, vagy legalábbis a közeléből.)

Tihanyból indultunk tovább, és csak tekerünk, meg elkezdtünk mászni is, hiszen itt kezdett dombosodni is az út.Nem is történt semmi Zánkáig. Itt elnéztünk egy táblát, és letértünk a Balaton körútról, és átmentünk a Bringa körútra! A kettő nem ugyanaz!! Erre akkor jöttünk rá, amikor már benn jártunk a
Káli -medencében, és legyűrtünk sok mászatós kilométert.  Itt tényleg hegyről le, hegyre fel érzés van. Azt viszont bizton állíthatom, hogy mindhármunknak ez a rész tetszett a legjobban, mind a mai napig.

Mivel nem akartunk Tapolcáig elkerekezni, hosszas térképnézegetés után rájöttünk, hogy Ábrahámhegynél visszatalálunk a tóhoz.
   Így jutottunk el Badacsonytomajig, és itt vettük tudomásul, hogy Révfülöpöt az aznapi állomáshelyünket már elhagytuk. Ekkor döntöttünk arról, hogy tovább megyünk, és majd lesz valami. Itt jött a másik gubanc, elvesztettük Tibit. Nem írom le mi volt, akik ott voltak tudják, elég annyi, hogy hosszas telefonálgatás után Szigligetnél futottunk vele megint össze. Ennek örömére mentünk megint tovább, de már kezdtünk fáradni.

Balatongyöröknél kemping információt kértünk.  Így jutottunk el Vonyarcvashegy kempingjéhez. A tervezett 35-40 km. helyett ma 85 kilométert mentünk. A portás észre is vette rajtunk hogy mi a szitu, mert jelentős kedvezménnyel adott szállást! Ennek persze mi nagyon örültünk. Pakolás, sátorverés után irány a CBA, mert mindenki olyan éhes volt ekkorra, hogy az le nem írható. Legyen az elég, hogy oltári zsíros kenyér és nyers lecsókolbász zabálás következett. Azért nyersen, mert az éhség olyan erős volt, hogy nem volt kedvünk megfőzni.

Miközben zuhanyoztunk megint esett az eső, de szerencsére hamar elállt. Rohadt sok volt viszont a szúnyog, alig győztük őket csapkodni. Mellettünk egy itt nyaraló iskolás csoport színesítette az esténket, hangos rikoltozásokkal fűszerezve, de ki lehetett bírni. Utána jött a punnyadás, és a pihenés, mert ezen a napon nagyon elfáradtunk, főleg a mászásoktól.

~ Szerző: jones5555 - 2009. július 9. csütörtök.